
Firma Takticom pripravila pre katalánsky denník Sport štúdiu, v ktorej porovnávala šance jednotlivých kandidátov na prezidenta FC Barcelona na základe ich aktivity a popularity na sociálnych sieťach a tradičných médiách. Ukázalo sa, že Joan Laporta mobilizuje najviac socios.
Kampaň na internete a v médiách vo všeobecnosti je v týchto voľbách ešte dôležitejšia z dôvodu pandémie a chýbajúcich stretnutí so socios naživo. Preto aktivita a popularita kandidátov v digitálnom svete môže napovedať niečo o ich šanciach v blížiacich sa voľbách.
Riaditeľ firmy Takticom predstavil report, ktorý ukazuje, že Joan Laporta je jednoznačne najaktívnejším a najpopulárnejším kandidátom. Voľby boli oficiálne zvolané 14. decembra a Laporta prostredníctvom svojej kampane oslovil online viac ako 300 miliónov unikátnych užívateľov a sústredil na seba 70% všetkej konverzácie týkajúcej sa volieb. Výrazne tomu prispel slávny volebný banner v Madride len niekoľko metrov od Santiago Bernabéu. Okrem Laportu sú v online priestore viditeľní prakticky už len ďalší dvaja kandidáti - Víctor Font (46 miliónov unikátnych užívateľov; 16%) a Jordi Farré (35 miliónov; 13%).
Ďalším dôležitým faktorom je, koľkokrát sa daný kandidát objaví v rôznych druhoch médií. Aj v tomto ohľade je jasným víťazom Joan Laporta. V priebehu 10 dní sa jeho rozhovory objavili v médiách až 3390-krát (50%). Žiaden ďalší kandidát sa s Laportom v tomto smere nemôže ani len porovnávať. Druhým je Víctor Font (13,5%) a nasledujú Jordi Farré (9%), Agustí Benedito (7%) a ostatní kandidáti.
Všetci veľmi dobre vedia, že sociálne médiá majú v súčasnosti obrovskú silu. Samozrejme, že len na základe sociálnych sietí nie je možné predpovedať volebný výsledok, ale ponúkajú dostatok cenných informácií pre poradcov, aby im v rámci kampane pomohli dosiahnuť stanovené ciele. Dáta, ktoré zverejnila spoločnosť Takticom neznamenajú, že Joan Laporta s určitosťou vyhrá, ale poukazujú na to, že budúcim prezidentom sa nestane kandidát, ktorý zo svojej volebnej kampane vynechá propagáciu na sociálnych sieťach.
zdroj: sport.es
foto: twitter
Ja osobne by som si prial Fonta aby dostal sancu realizovat projekt “Si al futur”, ktoreho zakladom je stabilizovat ekonomicku situaciu v klube. To, ze si praje aj navrat legiend ako Xavi ci Puyol je fajn ale nie to najpodstatnejsie. Hlavne, ked Xavi sam tvrdi ze nestoji za ziadnym z kandidatov.
ALE spanieli, zvlast katalanci, su tak trosku stale za navrat “starych dobrych cias” a z nostalgie moze velmi velmi vytazit hlavne Laporta. Tym, ze sa nepodarilo presadit elektronicke hlasovanie, tiez ziska skor Laporta takze mesiac pred volbami nema Font nic iste aj napriek 5 rocnej snahe ??♂️